neděle 13. dubna 2014

Mudry trochu jinak / Mudras differently

Následující ilustrace jsou vytvořeny pro moji seminární práci na téma " Redesign síta ". Kdy jsme ve školím skladu našli síta k sítotisku a snažili se jej posunout dál než autor prvoplánově zamýšlel (?).






Redesign síta
Když jsem se poprvé koukla na toto síto, hned jsem věděla,že půjde o stínohru.Viděla jsem v pohybech prstů různá zvířata, celou zoo.Když jsem se ale zamyslela nad jednotlivými obrazci spatřila jsem jakousi vzájemnou komunikaci  rukou ba i mezi divákem a obrazem jako by se nám snažil někdo něco říct skrze pohyby prstů a dlaní.
Už přeci od pradávna lidé pomocí gest vyjadřovali svoji náladu,tak jako to můžeme názorně vidět  v jeskyních, pyramidách,nebo při různých tancích .Když jsem se však snažila rozluštit jednotlivé prvky znakovou řečí, nedokázala jsem v tom širokém pojmu nic najít …pak jsem ale začala úkony opakovat podle obrázků, už po prvních cvicích šlo poznat jak se mi protáhly všechny články mých prstů. Tudíž jsem se spokojila s myšlenkou, že jde o jakési posilování  či protahování prstů.
Co ale tím autor chtěl opravdu říct, je mi zatím záhadou, proč zrovna tenhle motiv chtěl použít a hlavně na co? K jaké příležitosti ???
Když jsem se ptala různých lidí, v co je to evokuje, každého napadla myšlenka, že jde o  komunikaci, ať už znakovou nebo o zmíněnou stínohru. Hned však následovala další, originálnější myšlenka, jako jakýsi scénář k tanci anebo  hra ke skautskému táboru…Je opravdu jen na nás jakým směrem necháme svoji fantazii jít.


Po dlouhém bádání a hledání jsem se vrátila na začátek, tedy ke zmíněné stínohře. Vždyť i stínohrou si procvičujeme články prstů, snažíme se někomu něco sdělit a vytvořit tak příběh…Můžeme si vytvořit jakési divadlo a právě tento redesign nám v tom pomůže, slouží tedy jako jakýsi návod k rozvíjení fantazie.
Při kresbě jsem se snažila o jakousi nadsázku. Vystupující ruka z kresebné části  působí  surrealisticky a dává tak obrázku jistou dynamiku.
I kresby v reálnu nám umožní širokou škálu použití od potisku oděvů až po motivy do dětského pokoje.










Ještě něco málo z výstavy

Žádné komentáře:

Okomentovat